Agencja rekrutacji, jak sama nazwa wskazuje, zajmuje się rekrutacją, czyli pozyskiwaniem nowych pracowników do firm swoich zleceniodawców. Ale to nie wszystko, co należy do jej zadań. Kompetencje takiego podwykonawcy wykraczają daleko poza obszar związany naborem pracowniczym. Dlatego nazwę „agencja rekrutacji” często stosuje się zamiennie z określeniem „agencja HR”.Co poza rekrutacją robi agencja rekrutacji?
Agencja rekrutacji – poza tym, że przeczesuje rynek pracy w poszukiwaniu najlepszych specjalistów z danej branży i negocjuje z nimi warunki współpracy z firmą zleceniodawcy – zajmuje się także doradztwem personalnym, które obejmuje takie zadania jak:
analiza potrzeb kadrowych – ocena wymagań dotyczących liczby potrzebnych pracowników oraz ich kompetencji niezbędnych dla firmy;
onboarding – pomoc w integracji nowych pracowników z zespołem i firmą;
ewaluacja – ocena produktywności zatrudnionego personelu oraz rekomendacja ulepszeń w tym zakresie;
organizacja szkoleń – planowanie i przeprowadzanie szkoleń dla pracowników, menedżerów oraz kadry zarządzającej na różnych poziomach zaawansowania;
employer branding – budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy.
Wprawdzie nie każda agencja oferuje wszystkie z wyżej wymienionych usług, ale wiele z nich dostosowuje swoją ofertę do potrzeb klientów, zapewniając wszechstronne i kompleksowe wsparcie w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Tak działa na przykład SalesHR.pl, agencja rekrutacji i agencja HR w jednym, jedna z najbardziej renomowanych firm tego typu w Polsce.
Jak działa agencja rekrutacji?
Agencja rekrutacji działa najczęściej zdalnie, na wykonywanie swoich zadań poświęcając własne zasoby i infrastrukturę – umożliwiają jej to nowoczesne technologie i narzędzia komunikacyjne takie jak platformy do wideokonferencji i systemy CRM. Taka forma współpracy jest nie tylko wygodna dla obu stron, ale też stanowi dużą oszczędność czasu i kosztów, dlatego powoli staje się standardem w branży rekrutacyjnej. Dzięki elastyczności i efektywności zdalnego modelu pracy agencje mają możliwość lepszego dostosowywania się do potrzeb klientów i zapewniają im wyższą jakość świadczonych usług.